På forløbet Innovative Event Management giver vi dig brugbar viden og unikke værktøjer, så du kan blive klar til en fremtid inden for eventbranchen. På forløbet vil du modtage undervisning fra kompetente fagfolk, der alle har stor erfaring og arbejder i branchen til dagligt. Du kommer undervejs til at bruge din nye viden i relevant casearbejde, så du også lærer, hvordan værktøjerne fungerer i praksis.
Når forløbet er slut, har du tilegnet dig en gennemarbejdet forståelse af de processer, man skal igennem, når man udvikler, planlægger og afvikler et event. Du får desuden forbedret dine kompetencer, højnet dine job- og uddannelsesmuligheder samt udvidet dit netværk med andre ligesindede, der brænder for at skabe spændende events.
Siden 2009 har vi uddannet flere tusinde deltagere på vores kursusforløb. Innovative Event Management er nordens største eventbrancheforløb og er for dig der vil udvikle dine kompetencer og netværk i branchen.
Det første modul er et udviklende og begivenhedsrigt modul, hvor du møder dine medkursister for allerførste gang. Vi vil se nærmere på eventbranchen som helhed og herunder give dig overblik over branchens forskellige aktører. Du vil desuden blive introduceret til hele kursusforløbet og få styrket din netværksforståelse gennem pitching og andre netværksbaserede værktøjer.
På dette modul får du redskaber til koncept- og ideudvikling, der vil styrke arbejdsprocessen, når der skal skabes nye events. Du bliver sat ind i metoder til at kunne forholde dig kritisk til dine egne ideer, så du derved sikrer, at de er værdiskabende; både økonomisk og kulturelt. Sammen med dine medkursister indgår du i en proces, hvor i sammen former jeres ideer til én konkret løsning. Her vil du yderligere blive præsenteret for nyttige værktøjer til at udforme og præsentere et koncept for andre så konkret og simpelt som muligt.
I et projektarbejde, hvor mange parter er involveret, er det helt essentielt, at der udarbejdes en detaljeret plan over projektets forløb, udvikling og eksekvering. I dette modul vil vi arbejde med projektledelsesværktøjer, der kan anvendes til udvikling og eksekvering af events. Med undervisning i ledelsesteori, projektplanlægning og interessentanalyse vil du blive klogere på, hvordan man leder et reelt event ved at kunne benytte teorierne i praksis.
Hvis dit koncept skal kunne overleve, er det vigtigt at have godt styr på økonomien. På dette modul bliver du præsenteret for essentielle værktøjer og modeller, der i praksis kan hjælpe dig i mål med dine event-ideer. Vi vil gå i dybden med udviklingen og optimeringen af eventets forretningsmodel, så du derved sikrer, at konceptet er realistisk og rentabelt.
Events koster penge, hvilket ikke nødvendigvis er noget man har, når man starter med at ide- og konceptudvikle. I dette modul vil du få indsigt i, hvordan man økonomisk kan nå i mål med sine koncepter. Du vil blive præsenteret for vigtige redskaber til at søge sponsorater og andre former for fundraising, så du kan sætte økonomiske målsætninger for dine events og sikrer deres fremtid.
På dette modul vil der være fokus på, hvordan du markedsfører dit event ud fra relevante kommunikationsmodeller. Du vil blive undervist i betydningen af god markedsføring for et event og metoderne til at gribe det hele an; herunder viden om eksempelvis udformningen af kommunikations- og markedsføringsplaner, målgruppesegmentering, positionering, branding og medievalg.
Du skal ansøge om en plads på Innovative Event management, hvis du brænder for at udvikle events og er ambitiøs omkring en karriere i branchen. Du møder ligesindede, der ligesom dig drømmer om at arbejde med events, og du udvider dit netværk med erfarne branchefolk, hvis mål er at give dig give værktøjer og gode råd med på vejen mod drømmen.
På Innovative Event Management ønsker vi at sammensætte et hold af motiverede deltagere. Vi lægger vægt på, at du har lysten og drivkraften til at engagere dig i vores undervisning. Det er ikke et krav, at du har tidligere erfaring fra branchen – vi hjælper dig på det stadie, du lige nu befinder dig på.
Du modtager et kursusbevis, når du har gennemført brancheforløbet, som du kan benytte i forbindelse med dit CV eller til kommende arbejdsgivere.
Derudover får du adgang til vores lukkede netværksgruppe for tidligere kursister og branchefolk, hvor du kan holde dit netværk ved lige.
“Jeg vil bestemt anbefale kurset til andre, som overvejer en karriere indenfor event management. Som kursist får du en grundig gennemgang af de forskellige aspekter, som udgør dét, at koordinere og afvikle et event."
Helene Palle - ★★★★★
“Virkelig spændende kursus med inspirerende og motiverende undervisere og deltagere. Går fra kurset med hænderne over hovedet og fyldt med energi og gå-på-mod! Kan kun anbefale dette kursus”
Sandra Kristholm - ★★★★★
“Jeg syntes helt klart at forløbet har været alle pengene værd! Det har været et super fedt kursus! Tak!”
Maya Larsen - ★★★★★
"Jeg kan varmt anbefale Innovative Event Management til andre, både grønne som erfarende, da det er et værktøjsgivende og netværksdannende intense par måneder”
Mads Wachmann - ★★★★★
”Det var dejligt konkret og organiseret med et tema eller emne per modul, der blev gennemgået, og som vi arbejdede med i grupper. Dejligt med “praktisk” arbejde på den måde, og god mulighed for at spare med andre og udvikle ideer”
Maj Helweg Mørk - ★★★★★
”Det har været fedt at få nogle konkrete metoder, til hvad jeg ellers har gjort intuitivt. Har helt klart lært noget nyt. Det har været super spændende!”
Stine Liebman - ★★★★★
“Hele forløbet har været meget givende og motiverede. Super gode undervisere, som kommer med et enormt engagement"
Mette Høgh Jensen - ★★★★★
Mød vores grundlægger og hør mere om forløbet.
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
AWSALBCORS | 7 days | This cookie is managed by Amazon Web Services and is used for load balancing. |
laravel_session | 7 days | laravel uses laravel_session to identify a session instance for a user, this can be changed |
viewed_cookie_policy | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to store whether or not the user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
XSRF-TOKEN | 7 days | This cookie is set by Wix and is used for security purposes. |
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
__cflb | 23 hours | This cookie is used by Cloudflare for load balancing. |
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
_fbp | 3 months | This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website. |
fr | 3 months | Facebook sets this cookie to show relevant advertisements to users by tracking user behaviour across the web, on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin. |
NID | 6 months | NID cookie, set by Google, is used for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to mute unwanted ads, and to measure the effectiveness of ads. |
test_cookie | 15 minutes | The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
_gcl_au | 3 months | Provided by Google Tag Manager to experiment advertisement efficiency of websites using their services. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
vuid | 2 years | Vimeo installs this cookie to collect tracking information by setting a unique ID to embed videos to the website. |
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
__cf_bm | 30 minutes | This cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management. |
__zlcmid | 1 year | __zlcmid is a cookie set by Zopim to help identify a user's chat session between page loads. |
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
__utma | 2 years | This cookie is set by Google Analytics and is used to distinguish users and sessions. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics. |
__utmb | 30 minutes | Google Analytics sets this cookie, to determine new sessions/visits. __utmb cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. It is updated every time data is sent to Google Analytics. |
__utmc | session | The cookie is set by Google Analytics and is deleted when the user closes the browser. It is used to enable interoperability with urchin.js, which is an older version of Google Analytics and is used in conjunction with the __utmb cookie to determine new sessions/visits. |
__utmt | 10 minutes | Google Analytics sets this cookie to inhibit request rate. |
__utmz | 6 months | Google Analytics sets this cookie to store the traffic source or campaign by which the visitor reached the site. |